David Coulthard

14. říjen 2007 | 16.09 |

Coulthard začínal již v raném věku tak jako většina automobilových závodníků na motokárách. V letech 1982 - 1988 získal třikrát titul skotského šampióna, zároveň zvítězil dvakrát v otevřeném mistrovství Skotska, dále získal titul britského super šampióna v juniorské kategorii a v neposlední řadě je vítězem otevřeného mistrovství Skotska pro dospělé. Formule Ford v roce 1989 mu přinesla vítězství v juniorské kategorii 1600 a třetí místo na Formule Ford Festivalu , který se konal v Brands Hatch. Po havárii, při které si zlomil nohu při závodech GM Lotus na okruhu Spa Francorchamps, měl možnost prvního testu s vozem McLaren MP4/5 pro formuli 1.

Formule 3
Vybojoval druhé místo v britském mistrovství formule 3 s pěti vítězstvími, nejvíc v celém šampionátu. Nestačil pouze na Barrichella. Zvítězil i v prestižních závodech v Macau a Marlboro Masters.

Formule 3000
V roce 1992 s týmem Paul Stewart Racing, u kterého působil ve formuli 3, startuje v mezinárodním mistrovství formule 3000 a po třetích místech v Nogaru a Magny Cours končí v mistrovství devátý. Nové testy ve formuli 1, tentokrát s vozem Benetton. V roce 1993 jezdí v týmu Pacific a v Enna Perguse se dočkal prvního vítězství s vozem Formule 3000 a v celkovém hodnoceni končí třetí. Stal se smluvním testovacím jezdcem Williamsu a dokázal i zvítězit ve třídě GT v 24 hodin Le Mans s vozem Jaguar.

Formule 1
V roce 1994 byl Coulthard testovacím pilotem stáje Williams, když se zabil Ayrton Senna při Grand Prix San Marina.A právě tato tragická událost odstartovala jeho kariéru ve formuli 1.Startoval pouze v 8 závodech přesto výrazně pomohl týmu získat pohár konstruktérů a sám nasbíral 14 bodů a to mu vyneslo 8 místo. N poslední tři závody ho nahradil ve voze Nigel Mansell. První sezóna ve formuli 1 mu vynesla druhé místo v Portugalsku, dále byl zvolen Skotskou osobností roku a ITV mladou osobností roku. V násleující sezóně je již plnohodnotným jezdcem stáje Williams a získává i své první vítězství v Portugalsku.

V roce 1996 David Coulthard odchází k McLerenu, který není zrovna v nejlepší kondici. Společně s kolegou Mikou Häkkinenem dokázali dovézt McLaren na dominantní pozice v šampiónátu 1998 e 1999, ale pokaždé to byl finský pilot který slavil dva tituly naplno.

V roce 2000 jsou hlavními protagonisty v boji o titul stále stejní lidé, tentokrát je to ale Schumacher na Ferrari jenž může slavit nejcennější vavříny. David Coulthard se znovu narodil, když přežil pád soukromého letadla na jehož palubě byl spolu se svou přítelkyní a soukromým trenérem. V troskách letadla zemřeli oba piloti, David Coulthar utrpěl pouze pár šrámů a pořádný šok. Pár dní po této hrůzostrašné havarii zvítězil ve Velké ceně Francie. V roce 2001 je Ferrari nedostižné a Coulthard dosahuje svého vrcholu (je druhý) i když na Schumachera ztrácí propastných 58 bodů.

V letech 2002 až 2004 je McLaren znovu v krizi a snaží se prolomit propad vývojem nových vozů Za zcela nepovedený lze označit model McLaren MP4/18, který se na závodní dráze vůbec neobjevil a při testech vykazoval značnou nestabilitu hraničící s nebezpečností (četné havárie Kimi Räikkönena)

Pro rok 2005 angažoval McLaren Juana Pabla Montoyu, zatímco Coulthard odešel do nové formace, která vznikla na základech týmu Jaguar a pojmenována Red Bull Racing.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře