Jarno Trulli

14. říjen 2007 | 16.05 |

Za svého působení v motokárách zvítězil Jarno Trulli v mnoha italských i světovích pohárech. Díky tomu si ho všiml šéf stáje Benneton, Flavio Briatore a zaplatil mu možnost vstupu do německé Formule 3. To bylo v sezoně 1995, kdy vyhrál zbývající dva závody za tým KMS. Stejně lehce se mu zde podařilo získat titul o rok později.

Svůj debud v F1 si prožil roku 1997 a o opět za pomoci Flavia Briatoreho. Nahradil Tarsa Marquese v týmu Minardi. Nejezdil špatně, ale auto se potýkalo s velkými technickými problémy. Na GP Francie se Marques do týmu znovu vrátil. Proto Jarno Trulli odešel do Prostu, kde nahrazoval zraněného Panise. Při Velké ceně Německa dojel čtvrtý. V rakousku to bylo ještě lepší - celý svět Formule 1 doslova šokoval svým vedením po více než polovinu závodu. Všechno však předčasně zkazila porucha motoru, která pro Jarna znamenala konec.. V roce 1998 pak užl s Prostem definitivně podepsal. Ale nakonec se mu moc nedařilo, byla to nespolehlivost motoru, která mu zabránila dokázat zjevný talent, energii a zápal, tedy věci tolik potřebné k úspěchu.

Pro rok 2000 si ho všiml Eddie Jordan, který pro svůj tým hledal náhradu za odcházejícího Damona Hilla. Ale i zde se opět pral se špatnou technikou. V sezoně 2002 se na něj štěstí přeci jen trochu víc usmálo, a Flavio si ho povolal do svého nového týmu Renault. Zde vydržel až do sezony 2004. Od roku 2005 jezdí v barvách Toyoty.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře